המאבק המיותר על העתיד עלק של פלורנטין

בפעם הראשונה שהתקשרתי למשטרה להגיש תלונת רעש, מתישהו לפני חודשיים, הרגשתי שמשהו בי מת. במשך שנים מסיבות גג היו מקום המפגש המרכזי שלי עם שוטרים שכועסים עלי, שהרי קשה לי להזכר במסיבת גג אחת מבין עשרות מסיבות שלא הופסקה או לפחות זכתה לביקור של הכחולים. אני צעיר אשכנזי שגדל בצפון הישן של תל אביב, והסתבכות עם החוק מעולם לא היתה הצד החזק שלי, לא משנה כמה ניסיתי. עוד כשחייגתי את שלושת הספרות הרגשתי את המוחטה המסורתית, זו המוטלת מהקומה האחרונה אל הניידת המתרחקת, כמו נשלחת מגרוני שלי הצעיר אל מצחי שלי עכשיו.

כשחייגתי ודיברתי עם השוטרת הנחמדה, עשיתי זאת בעודי שוכב במיטה ומנסה להרדם. השעה היתה בערך שתיים בלילה, החדר שלי הידהד ממוזיקה גרועה שבאה מהפאב שלמטה, ולאחר תחלופת אס אם אסים ממושכת עם בעל הפאב שלא הניבה שקט, פניתי לעזרה . כבר ארבע שנים שאני גר בפלורנטין, ועכשיו כשאני חושב על זה, זו בכלל היתה הפעם השניה. הפעם הראשונה היתה בסוף מסיבת פורים האחרונה, כשבאמצע הלילה, אחרי שנגמרה המסיבה, הסתובבו כמה חבר'ה שיכורים ושרו שירים במגהפון. אני זוכר שהתנצלתי לשוטר ואמרתי לו ש'הם סתם שיכורים, זה לא לעניין. חיכיתי יפה עד שהמסיבה תגמר מעצמה. למה זה טוב?'.

כך יוצא שחוץ משאני עצבני על הפאבים ברחוב שלי ממה שהם מרשים לעצמם לעשות, אני עצבני ממה שהם גורמים לי לעשות. וכשראיתי בבית הקפה הפינתי שמחתימים אנשים נגד 'מבצע דו"חות חסר תקדים ברחוב ויטל, שמטרתו להשבית את חיי הלילה בפלורנטין' (כך בעצומה), ממש התעצבנתי. נכון שאין הרי מקום להשוואה לחיי הלילה האירופאים שנגמרים אפילו יותר מוקדם. נראה שהחמאס יכיר בישראל לפני שישראל תכיר ביציאה שנגמרת לפני שלוש בלילה. ובכל זאת, הפניה האוטומטית למאבק לפני הירידה לפרטים מרגישה לי קצת כמו כפיות טובה מצד העסקים, וטמטום מצד התושבים.

 

אני לא מבקש תודה אישית מכל בעל עסק מעצם העובדה ש, נניח, העסק שלו מכריח אותי ללכת על הכביש ברחוב הקטן שלי כי השולחנות, הכסאות והאופנועים של הלקוחות שלו פשוט מכסים את כל המדרכה. אני לא מצפה למחוות גבריות על האיפוק שאני מגלה עקב הפחים שתמיד מלאים איתם אני נאלץ להתמודד כשאני מוריד את הזבל, על הבלגן והרעש בסופי שבוע, שלא לדבר על מסיבות הרחוב המפלצתיות שהנזקים שלהן עולים בהרבה על ההנאה האישית שלי. אני אמנם כבר לא מפרגן, אבל בולע את זה בשקט. כבר ארבע שנים שאני גר פה, ראיתי עסקים נפתחים ונסגרים, ולאלה שממש מצליחים שמורה לי הערכה כנה. ובכל זאת-  רבאק, אולי תנסו לשתף פעולה עם הפקחים שכביכול באים בזמן האחרון יותר ויותר, ותנסו למצוא איתם פשרה, לעשות בדק בית, להקשיב.

 

אני לא אוהב אלכוהול. התחלתי לשתות קצת בשנה האחרונה, בעיקר כי החלטתי לנצל סוף סוף את הפריבלגיה של הבר הפתוח שמוצע לי במקומות שאני מנגן בהם (מופיע או מתקלט), אחרי שנים של גמיעת ספרייט. כשאני כבר הולך לפאב, זה יהיה פאב שאני מתחבר לאג'נדה המוזיקלית שלו. וכשאני לוקח כדוגמא את הפאבים שאני אוהב בעיר הזאת, אני רק נהייה יותר עצבני ממה שקורה פה למטה.

קחו את השסק לדוגמא. השסק הוא מה שנקרא דאנס-בר, עם עמדת די ג'יי מושקעת שמארחת תקליטנים משתנים, ונמצאת ברחוב לילנבלום, חמש דקות הליכה איטית צפונה. אני חושב שזה היה ניסן שור שתהה בטורו במוסף סוף השבוע של מעריב לפני כמה שנים, כשהפאב היה בסכסוך ממושך עם העירייה באשר לתלונות רעש, מדוע העירייה נטפלת אליו. הרי מי שלא היה בשסק לא ייכנס אליו בטעות- הוא מסתתר מאחורי קיר אפור ולא מזמין וקל מאוד לחלוף על פניו ולא לדעת מקיומו. אין שלט הנושא את שם המקום, אין פריט שיעיד על קיומו של מוסד תל אביבי מעבר לקיר ולא שומעים כמעט כלום. כיום, אחרי תקופה ארוכה שהמקום נסגר באחת בדיוק, הוא מתהדר בדלת כפולה כדי לשמור על שקט מוחלט מחוצה לו, ובשלט המבקש מהאנשים היושבים בחוץ לדבר בשקט. אז נכון, השסק הקטנטן נחשב לגדול אל מול הפאבים הזעירים שמתחת לחלון שלי. איפה בכלל הם יכניסו דלת כפולה? זה בכל זאת דבר שצריך לקחת בחשבון כשפותחים פאב שמחובר לשורת בניינים ישנים עם קירות דקים.

ופה אני מכניס את הדיעה הקטנונית יותר שלי. מלבד שני מקומות שאני יכול לקשר אותם לקו מוזיקלי מסויים, לרובם המוחלט אין אג'נדה. יש איזה קו עיצובי משתנה ביניהם ושם שונה, אבל בשורה התחתונה אף אחד מהם לא משרת איזה הלך רוח תרבותי שחורג מעבר לאסתטיקה או טעם מוזיקלי לא מאיים והבדלים דקים בחביות הבירה. אף לא אחד מהם מגיע לעשירית מהחשיבות המוניציפאלית של, נניח, הקסקו ז"ל (שהיה ממש פה ליד), השסק או הריף רף למודי הפקחים שנמצאים מעט צפונה, שלא לדבר על מקומות כמו הרוגטקה הטבעוני או האוגנדה הירושלמי. אלה סתם עוד פאבים או בתי קפה שפתוחים עד מאוחר, שיש מאות כמוהם בכל העיר, עשרות רבות במרחק הליכה קלה. האם צריך עשרה כאלה על אותו רחוב? כשממש למעלה בפינה אפשר ללכת לפאב שכונתי באיזור נגריות מבודד כמו ההודנא, או ללכת עוד טיפה ולהגיע לנורמה ג'ין ולפאבים של רחוב אילת (כולל הפאב של אבי ביטר, שיש לו יותר אג'נדה ואופי מלכולם יחד)? אני מבין את הכיף בלהגיע לאזור שבו אפשר פשוט להפגש בפינה, לעבור בין כמה פאבים ולשבת באופן ספונטאני באחד מהם, ואם לא אז פשוט לקנות בירה בפיצוצייה ולשבת על ספסל. ובכל זאת – אני מצטער אם אני פוגע במישהו, אבל אם הקיק שלך זה להקשיב עם חצי גינס לג'ורג' מייקל בשלוש בלילה, אז זה ממש לא משהו שאני רוצה לתת לו יד.

זה לא חדש שעסקי הלילה פה לא מלקקים דבש כל הזמן, בין אם בתקופת האכיפה המוגברת של חוק העישון ובין אם בתרגיל המסריח שהמשטרה עשתה ביום העצמאות האחרון (בו שלחה קטין הנראה מבוגר לגילו לקנות אלכוהול בין העסקים, והטילה צו סגירה על אלה שלא ביקשו לראות תעודת זהות – כולם. המבצע נערך בסמוך למסיבת יום העצמאות המסורתית במטרה ברורה לנטרלה). מתוך האופי הקהילתי של השכונה נוצרה איזו תחושה רומנטית של מאבק, ואני מודה שהרבה זמן קניתי את זה. הרי כל בעלי העסקים הם צעירים סחבקים שמגלמים את הרצון הכמוס של רובנו להקים עסק שכונתי מצליח, ואני בכלל לא אומר את זה בציניות. ואחרי מיני מאבקים (חלקם מאוד מוצדקים), מסיבות שכונה ופיקניקים קהילתיים, הרפלקס הפלורנטינאי הוא שדופקים אותנו ושאנחנו יכולים להשיב אש. השאלה שאני שואל היא למה?

 

אף אחד מהתושבים פה לא צריך את כל זה. יש פה שתי פיצריות טובות ושונות יחסית, שתיהן מצליחות וכולם מבסוטים. האם צריך פה עוד חמש כאלה? אם יהיו שבע פיצריות קרובות והעירייה תגביל אותן, האם אחוש להתערב למענן? כמה פאבים שכונתיים צריך צרכן אלכוהול ממוצע?? שהרי זה לא המאבק על קיומו של פאב שכונתי או על עתידו של אחד עם אג'נדה – זה מאבק על אזור בילוי שהוא בכלל שכונה שחיים בה צעירים, ומשפחות ואנשים מבוגרים. תושבי שכונת פלורנטין לא צריכים עשרים פאבים, והם גם לא אלה שבזכותם עשרים הפאבים האלה עדיין פעילים – אנשים מגיעים לכאן מכל העיר ומסביב לה. זה פשוט כל כך לא מגניב להיות נגד ה'קהילתיות' והמחאה – שהרי אנחנו צעירים שאוהבים מוזיקה חזקה ולבלות ולא זקנים נרגנים סאחים. נראה שדי קל לבחור צד בסיפור הזה. אני לא בעד להרוג את חיי הלילה בשום מקום, אבל הבלגן שמתרחש פה מתחת לחלון שלי הוא לא הכיף שלי והוא ממש לא הכרחי, והיי – אני הייתי פה קודם. אני חי פה.

העסקים הרבים התפתחו הרבה בזכות השם שהשכונה מטפחת כבר עשור, ושמה יצא למרחוק עוד כש'מכה אפורה' של מוניקה סקס רץ עם כתוביות השמות של אורי בנאי וניר פרידמן. אני יכול להעריך בגסות שאולי עשירית ממי ששותה פה מדי לילה חוזר הביתה ברגל, שלא לדבר על המתרחש פה בסופי השבוע. הרי חנות הדיסקים וחנויות הבגדים המתחלפות נסגרו לא רק כי זה מטומטם לפתוח היום חנות דיסקים, אלא כי המסה הקריטית של העוברים פה מגיעה לפה בלילה כדי להשתכר ולבלות. אני חושב שהתושבים צריכים להתפכח מהמחויבות ל'רדיקליות' צעירה ורעננה ולנסות להסתכל בכנות על המצב הנוכחי, ואם הוא משרת אותנו. אם הוא בכלל סופר אותנו, אלה שגרים כאן. זה כל כך נכון ומתבקש להאבק בבעלי הון שאמורים להשתלט על השכונה, שאנחנו לא שמים לב שבעלי הון קטנים (חלק מהם בכלל לא גר בשכונה, כמובן) פותחים פה עסקים שאין לנו צורך בהם (שלא לאמר מזיקים). אני קורא את הכתבה שפורסמה ב'זמן תל אביב' וממש לא מתקשה לבחור צד: הפופוליזם הזול שמקביל בין חיי הלילה העמוסים לאופי השכונה, ובכך לוקח עליו מונופול\ ה'מאבק על עתיד השכונה' (לא פחות!)\ תיאורי הנרקומנים והטינופת כאילו היום השכונה נקייה\ תגובת העירייה ההגיונית… אני בצד של הממסד הפעם, ולא הרגשתי כל כך חתרן כבר הרבה זמן.

24 מחשבות על “המאבק המיותר על העתיד עלק של פלורנטין

  1. אתה גיי!!!
    מה הלכת לגור בפלורנטין אם אתה כזאת פולנייה נרגנת?
    תלך תגור בפאקינג כרמיאל.יותר שקט מזה לא יהיה לך,אפילו לא בקבר.

  2. אני עם חנה
    אתה כותב טוב
    ואני בעדך מול התגובה העליונה ואלו שיבואו אחריה
    זו באמת אגב חתרנות, שלך, לעומת המיינסטרים של צעירים=רעש=בילוי=הפרעה=שכרות=עלהכייףכפאק=חוסר התחשבות=בהמיות
    משפט פשוט וישיר כמו "אני לא אוהב אלכוהול" שלך מראה כמה אתה אותנטי ואמיץ, כן, אמיץ, ללכת נגד, כן- נגד הזרם, למרות האג'נדה הכביכול "זקנה" או "שמרנית", בדיוק ההפך מזה
    אתה כותב צעיר ואתה לא רק לא שטחי אלא גם אמיץ
    מצדיע לך

  3. גם פה יש לאחרונה פריחה של פאבים ובתי קפה, אבל יש אוויר טוב מהים ומאפיות של פיתות בחמש בבוקר, והכל פתוח בשבת, ויש פעמונים של כנסיות.

  4. וגם די אמיץ מצדך להביע דעה שונה מהצפוי, לחשוב בצורה לא אוטומטית.

    רק קרצוץ: התושבים צריכים להתפכח, לא להתפקח.

  5. shayke im with u ,
    good writing
    ,these are the exact reasons why i left florentin 2 years ago , i still miss the "kehilatiut " but lets face it this neighborhood is becoming way too cool , its not artists and social active people its the popular crowd, its the mainstream moving into rebuilt houses ,anyways what im trying to say is that its a natural cycle ,this is how things become "in fashion" they start over the lines and within a few years socity and the mainstream croud has to embrace it in or else it can destroy them and the way they grasp reality !!!
    ive been saying this for years a new florentin must rise !!!!!!

  6. אמנם אני תומך בעיקר הדברים שאומר שיש להגביל בילויים באזור שכונתי אך ממש לא הבנתי את הטענה על ברים ללא ייחוד מוזיקלי. האם זה הקריטריון להישארות פאב/באר בעיר הזו? אתה זה שתחליט למי יש קו מוזיקלי ברור ומובחן ואיכותי כמובן שנותן לו אישור לחיות ולמי שאין ליאור השליכהו?

  7. זה מה שאני התרגלתי לשמוע
    אני לא רואה איך זה זקן מצידי לעמוד בצד של הזקנים שחיים פה
    או להתלונן בעצמי על הברוטליות המוסיקלית ותרבות הלילה הואנדליסטית

    כאילו שאין אלטרנטיבה
    אני באמת ובתמים חושבת
    שבנאדם שנכנס לבר
    אפוף עשן סיגריות- ואני מעשנת..
    ורווי באלכוהול ומוסיקה חזקה
    לא באמת מרוויח שומדבר מהמקרה הזה
    כאמור – סתם מוסיקה רנדומלית
    ואנשים שחושבים שלהנות זה להיחנק בעצמם ובהרגלים המגונים שלהם
    כאמור אני גם תושבת השכונה
    חמש שנים
    ואין פה תרבות להמונים ואין כלום
    הכל סתם קקי
    אני עם שי ועם הזקנים!!!!!!
    שצריכים לסבול טראנסים פול ווליום שמרעידים להם תמיטה

  8. א': שיקילה היקר,כל הכבוד על הטקסט המצויין והנכון ביותר במהותו,בבסיסו ובכנותו! מי ייתן וטקסט חכם,נכון ורגיש זה יופץ בהמוניו.
    ב': לאדם המכנה עצמו "נו" שכתב את התגובה הראשונה. אתה חתיחת פאשיסט,דפקט על כל המח,מעווט בראשך,מעפן ובטח יש לך גם זין קטן. כנראה שאתה לא מכיר ב"שיט" את השכונה הזו שנקראת פלורנטין ואת מה שהיא באה לסמל. אנשים כמוך לדוגמא שמגיבים בצורה כזאת דפוקה ווולגארית צריכים להגלות לסיביר.(: אתה אוהב רעש בלתי נסבל בעיר,לך תגור על אלנבי(עדיף ברחוב). ו…בטח אין לך רמת אינטיליגנציה,לא שכלית ולא רגשית להבין טענות חכמות מהסוג שהועלו בכתבה הנ"ל.

  9. מסכים עם המגיבים מעליי – באמת אחלה טקסט.
    מאוד אהבתי, לא התכוונתי לקרוא הכל במקור, ואז נסחפתי לאורך כל הדרך =)
    וגם סיום יפה, אכן חתרנות במיטבה!

  10. יו קומפליט מי!

    לא יכלתי לנסח זאת טוב יותר בעצמי.
    לפעמים ההתלהמות חוצה כל גבול.

    ומצחיק שגיליתי את מצבור ההגיגים הזה יום אחרי שעזבתי את השכונה….

  11. מבלי להתייחס לעומק הכתיבה וההשקעה הניכרת אני כאן כדי לחלוק על רוב הדברים שכתבת אע"פ שעם כמה אני מסכים:
    1.התלונות שלך למשטרה גורמות נזק כספי לעסקים השכנים שלך ולא מועילות לך בכלום…אתה הרי אמרת כמה אתה מודע ל"מכות" שחטפו בעלי העסקים בשכונה מהמשטרה…אז אולי תנסה לדבר איתם לדעתי תצליח יותר
    2.אני גר בשכונה למעלה מעשר שנים וחייב לציין בפניך שרוב הברים והבתי קפה בשכונה היו לפנייך בניגוד למה שכתבת (לדוגמא:לניס,סאצ'מו,צ'ייסר,הודנא,באגסי,פלורנטין 10, פרלה ועוד כמה ששכחתי , מקומות שפתוחים יותר מארבע שנים) סתומרת…יכולת לבחור רחוב יותר שקט בשכונה לגור בו ולא להלחם עם אף אחד
    3.בעקבות חוק העישון הרבה אנשים מעדיפים לצאת לעשן בחוץ…למרות שבכמה מקומות מעשנים בפנים הם מעדיפים לצאת ולא לחטוף קנס של פאקינג 1000 שקל. זה שלעצמו גורם למצב של מדרחות עם אנשים שותים ללא קשר לכמה שולחנות או בלי שולחנות בכלל אנשים חוסמים את המעבר וזה לא בסדר אבל בלתי נמנע .אנשים בפלורנטין גם ככה הולכים על הכביש כדי לא לדרוך על החרא של הכלבים שמפוזר עדיין ללא הרף בכל פינה אז זה לא כזה משנה🙂
    4.הטעם המוזיקלי שלך די מצומצם אם אתה לא מצליח למצוא מקום בשכונה שמספק לך מוזיקה איכותית. מבלי לפגוע במוזיקה המשובחת שיש בשסק ,יש עוד מגוון סגנונות מוזיקליים ובפלורנטין יש כמעט מהכל (למעט טראנסים)בטוח אם תתאמץ תוכל להרחיב את טעמך המוזיקלי לפחות באחד מעשרת הברים ברחוב

  12. 5.מסיבות רחוב:שלוש פעמים בשנה פלורנטין חוגגת בגדול…זה הזמן שלנו התושבים לרדת ולשמוח בשכונה שלנו בלי חשבון…המהלך הזה נוצר מהרחוב ומהאנשים שגרים כאן בפלורנטין , הברים חיזקו את זה בדיג'י או הופעה וכמובן במכירת בירה במבצע אבל ראינו שגם כשהברים סגורים (ראה יום העצמאות) עדיין מגיעים המונים להסתובב ברחוב בחינם ולפגוש אנשים ולשמוח בחגינו.אין בזה שום דבר רע . להזכירך גם בסביבת ככר רבין ובית העירייה שלנו גרים אנשים שסובלים מפקקים חניה רעש עד אור הבוקר ממגוון האירועים ,פסטיבלים,מסיבות וחגיגות שהעירייה בעצמה יוזמת ומממנת
    6.כמו שאתה אוהב את הפאב שלך,במקרה הזה השסק, יש אחרים שאוהבים את הפאב שלהם בפלורנטין .השסק כמו שציינת שרד מתקפה חסרת תקדים של העירייה על מנת לחסל את חיי הלילה בלילנבלום בדיוק כמו שפלורנטין עוברת כרגע,שאר הפאבים בקטע של לילנבלום מהרצל מערבה לא שרדו והפסידו את עסקם וכספים רבים נוספים כמו גם קהל שלם של בליינים שלו צורכים את הבירה במקום האהוב עליהם עוד.אחת הסיבות אגב ששרד השסק היא החיבור החברי של הבעלים עם סגן ראש העיר כולם יודעים את שמו.
    7.שתי פיצריות זה בהחלט מספיק אבל לאחרונה מאז ריבוי הדוחות התחילו בפיצה הטעימה בעיר המכונה בלשון הרחוב "פיצב" לסגור את שערייהם כבר ברבע ל12 מחשש לדוח…אז שיהיה על מצפונך ועוד כמוך שמתלוננים ושולחים פקחים לעסקים בשכונה שאני וכמוני שרעבים לפיצה המדהימה הזאת לפעמים גם אחרי 12 בלילה לא יכולים לקיים את קייבתנו בכיף

  13. 8.קצת היסטוריה : כשיצאה הסדרה פלורנטין זה בדיוק היה בתקופת השפל של השכונה , הסדרה חזרה על עצמה בלופים בניסיון לתת אופי צעיר וחופשי לשכונה ולאכלסה בתושבים . זמן קצר אחרי בשנת 2000 התחילה האינטיפאדה ,ביפו היו ערבים ויהודים רבים עם מקלות אבנים ושרשראות בלי הבחנה, בעיר התחילו להתפוצץ בתי קפה ופאבים והראשונה להפגע הייתה פלורנטין משום הקרבה ליפו והדרום החשוך .בדיוק באותו זמן נפתחו הסאצ'מו והלניס ונסגרו כמעט כל שאר העסקים בשכונה ,רוב האנשים שאכלסו אותה היו יוצאי רומניה ,סין,הודו ועוד שבאו לעבוד בארץ…הכל זבל וחרא של כלבים שמטיילים חופשי,נרקומנים והומלסים לרוב . לא הכל אבל הרבה בזכות הפאבים העקשנים האלה ששרדו והתקיימו במשך השנים נהיה יותר ביטחון להסתובב בלילה ולראות יותר ויותר אנשים בני מינך, יותר ויותר אנשים נחשפו לקסם של השכונה ועוד יזמים צעירים פתחו שערייהם לקהל שהתהווה. בשנים האחרונות בתל אביב כולם יודעים שערך הדירות עלה כמות ההיצע כמעט ונעלם ושכונות דרומיות בכלל ופלורנטין בפרט התמלאו בחבר'ה שמחפשים אלטרנטיבה לטירוף הזה
    על בסיס זה צעד אחרי צעד… אם הרבה הבטחות שווא בדרך ,הרבה אכזבות והרבה ירידות ועליות ,נבנתה פלורנטין והגיע סוף סוף למה שכולם קיוו כל השנים- שכונה חופשית ופתוחה לכל עם אופי יחיד ומיוחד , חיי לילה מגוונים ואוכל טוב בכל שעה
    אחרי כל זה ולסיכום קשה לי לקרוא מתנשא וחתרן שכמוך גר בקושי 4 שנים וכבר מעכיר ומנסה לכפות את הבררנות שלך ואת ראיית העולם שלך על פלורנטין שלנו .כן…שלנו. גם שלך אם תרצה… אבל רק אם תרצה. אם באת לחתור ,לריב,ולהתווכח עם כולם אז תחפש לך שכונה אחרת ואם יש לך עוד חוזה ארוך אז תשקיע בזכוכית כפולה ואטומה לרעש ותישאר בבית, נראה שאת זה אתה עושה הכי טוב

  14. היו לך כמה אי הבנות בסיסיות, ונראה שפשוט באת להתנצח. צורת הכתיבה שלך שמביאה נקודות ממוספרות מסגירה אותך. לכן גם לא אענה לך ישירות על כל נקודה, שהרי לפחות חצי מהן מיותרות לו רק היית טורח לקרוא באופן נקי מאינטרס, ולא לחפש איפה 'להכניס' לי.

    תקרא שוב, ותבין שאני לא נגד הפאבים, לא נגד מסיבות פורים בשכונה, שהטעם המוזיקלי שלי בכלל לא רלוונטי, ושאני כן מנהל דו שיח עם בעלי הפאבים.

    בשורה התחתונה, לא אתה ולא העצומה תקבעו מהו האופי של השכונה. השכונה קיימת ומלאת אופי גם בבוקר, בצהריים ובערב, והחיים של הגרים בה מסתכמים בהרבה מעבר ליותר מדי אלכוהול ומוזיקה מחורבנת. ובבקשה אל תתן לעובדה שאתה גר בשכונה שש שנים יותר ממני לעלות לך לראש

  15. אני רק מייצג את הצד השני של המטבע…כך שמי שקורא את הצד שלך יבין גם את הצד השני וישפוט בעצמו. כך יווצר דיון…הכתוב כאן הוא בשביל הקוראים , העקיצות ששלחתי אליך היו בלתי נשלטות ,פשוט היה לי קשה להשאר אדיש לעוקצנות הלגלגנית שלך זה הכל (לא התכוונתי לפגוע). דבר אחרון בנימה אישית… כן הקשר שלי לשכונה הוא חזק יותר אחרי הרבה שנים…תאר לך זה היה הפוך

  16. אין בעיה, לא נפגעתי. מקבל את דעתך ויכול להבין חלק מהעצבים שדעתי יכולה לעורר אצלך. אבל אם משחקים על הנקודה של 'מי גר יותר זמן', שהרי זה רק מחזק את הטיעון שלי באשר לבעלי העסקים והבליינים שברובם לא מתגוררים בשכונה.

    מלבד זאת חשוב לי להבהיר שאני לא מנסה לסגור את העסקים פה. רק מביע את הזעזוע שלי מהעצומה, ומתקשר למשטרה מדי פעם כשיש רעש בימי חול אחרי שתיים בלילה, וגם זה רק אחרי שאותו פאב לא משתף איתי פעולה

  17. שי היקר
    יש תחושה חזקה בגלל יכולת הביטוי שלך אתה כביכול אומר דברי טעם. אבל אני קיבלתי בהסתכלות מעמיקה יותר את התחושה שאתה לא אובייקטיבי כמו שאתה מנסה להצטייר ושהבקורת שלך היא מאד אישית. ההתמקדות בשאלה האם למקומות יש אג'נדה מוזיקלית/חברתית/פוליטית…מאיפה הבאת את זה? האג'נדה של ת"א כעיר היא החיים התרבותיים שבה,וחלק גדול מזה זה חיי הלילה שבה. אתה אישית, ושוב שם את הדגש על ההיבט האישי שלך, לא אוהב לא לשתות וכנראה לא בליין גדול. רוב האנשים שעוברים לעיר הזאת עוברים בשביל הבאז שיש כאן, בשביל חיי הלילה, ומוכנים להקריב את שלוות השינה שלהם בשביל מה שהעיר הזאת נותנת. הדבר שהכי יכאב לי בעולם לראות זה שכונות יפות כמו פלורנטין, שכמו שאמרת, יש להן צביון מיוחד משלהם, מאבדות אותו לטובת משפחות ובורגנים נרגנים שכמותך. יש לך את פתח תקוה, את חולון, את ראשל"צ, אתה תל אביבי כמוני אז אני לא צריכה לספר לך איך נראים לנו המקומות "השקטים" האלה. בוא לא נהיה קוטרים ונקבל את העיר שלנו, וגם את השכונה שלנו, כמו שהיא. אני לא מבינה מה יש לך להזדעזע מהעצומה, כי אני לא מזדעזעת מהדעה שלך, שמנוגדת לשלי. ולידיעתך, כשאתה מזמין משטרה על בר אחד מסוים שמפריע לך, כל המקומות ברחוב מקבלים קנס. זה פייר?

כתיבת תגובה

