המלצות מיקסקלאוד – נינג'ה טיון

קצרה היריעה מלהסביר כמה נינג'ה טיון השפיעו עלי מבחינה מוזיקלית, וזו אחת הסיבות שעשיתי תג מיוחד לקולדקאט, צמד המייסדים שחוגגים השנה 30 שנות עבודה. יש כבר 4-5 פוסטים שמהללים אותם בצורות שונות, ישירות ועקיפות, והנה נוסף לו עוד אחד. בקצרה ממש- נינג'ה טיון זו חברת תקליטים אנגלית שפעילה קרוב לשלושה עשורים, והיא בית לקאט אנד פייסט, ג'אז, היפ הופ ובאופן כללי פריסטייל מעניין. בשנות ה90 הם היו חלוציים בגישתם שמערבבת הכל מהכל אבל בעיקר היפ הופ, ג'אז ומה שביניהם. מאוחר יותר משכו קצת לכיוונים קלאביים שהיו פחות רלוונטיים עבורי, אבל כך או כך הם כח מניע בעולמי.

solid-steel-2012-logo-w-textנתחיל כמובן מסוליד סטיל, תכנית הרדיו החשובה (עבורי) ביותר בכל הזמנים. פריסטייל רדיו במובן הטוב ביותר שלו, כשברוב המיקסוסים האורחים מתממשקים לפי המעמד לכדי מלאכת מחשבת מופרעת. כבר שנים שהסטים שבסוליד סטיל מזגזגים בין מוזיקת ריקודים מונוטונית ליציאות מפתיעות שבחלקן מזכירים את הימים היפים והמגוונים ההם, ומיקסקלאוד זה המקום להקשיב להם. גם כי האתר הרשמי של סוליד סטיל מגמגם, וגם כי במיקסקלאוד אפשר לעשות Hover חביב על כפתור הפליי ולשמוע תקציר, וככה לקבל מושג קטן לכיוון של הסט. זה יכול להיות סט אורח של יוצר אהוב, פירוק והרכבה של אלבום חשוב או הברקה מפתיעה משום מקום. לעקוב בלי לשאול יותר מדי. הנה כמה תכניות מובחרות מהשנים האחרונות, עם תיאור מתומצת ביותר:

סט מחווה לאלבום מיקסים אגדי של קולדקאט (Journey By DJ), פירוק והרכבה של פולז בוטיק של הביסטי בויז וסט של הקסטטיק:

פירוק והרכבה של אלבום הבכורה של נאס:

מיקס של קטעים נבחרים מעמוד הסאונדקלאוד המוגזם והגנוז של אפקס טווין:

סט אקספרימנטלי, כבד ומאוד מוצלח של אוטכרה:

כריס מניסט בסט של מוזיקת עולם משובחת:

סט של סוודליזה (אין לי מושג מי זו, אבל אחלה מיקס עדין):

פירוק והרכבה של אלבום הבכורה של די ג'יי שאדוו:

שעה של אם אף דום:

פירוק והרכבה לאלבום של דה לה סול:

אחת התכניות המוצלחות בשנים האחרונות של סוליד סטיל היתה של אולי טיבה (הדי ג'יי של הרבלייזר)- טיבה שיחזר את התסכית של מלחמת העולמות עם פסקול אלטרנטיבי מוצלח במיוחד. שווה לעקוב גם אחרי העמוד שלו, שלא מתעדכן הרבה אבל מכיל מיקסוסי היפ הופ משובחים.

די ג'יי פוד הוא אחד החשובים והמשקיענים בכל הנוגע לסוליד סטיל (או לנינג'ה טיון). רק בסטים שצירפתי פה למעלה יכולתם לתפוס אותו מפרק ומרכיב את הביסטי בויז וחוקר לעומק את אפקס טווין. בין השאר הוא גם מספק מיקסוסים אודיו ויזואלים. לעמוד שלו הוא מעלה מכל הבא ליד, גם דברים שלו (כמו סט אמביינט מ-94 שמצורף פה למטה), וגם המרות מקלטות נדירות שמצא זרוקות בבית.

ויש כמובן את העמוד הרשמי של נינג'ה טיון. למרות שהוא בעיקר עושה שיתופים לעמוד של סוליד סטיל, יש בו פה ושם פנינים שמומלץ לא לפספס. כמו הסט הזה של קולדקאט למשל (שאגב, אין להם עמוד רשמי, אבל מי שממש רוצה יכול לעקוב אחרי חצי הצמד ג'ון מור, אם כי הוא לא ממש מעלה לשם דברים).

[לא הספיק? יש אינדקס שלם של כל המלצות המיקסקלאוד!]

2 מחשבות על “המלצות מיקסקלאוד – נינג'ה טיון

  1. פינגבק: המלצות מיקסקלאוד – האינדקס | הלא קריטי

  2. פינגבק: פסטיבל המוזיקה הכי טוב אי פעם | הלא קריטי

כתיבת תגובה